maandag 16 oktober 2017

Leuven interviews

                      

We vroegen aan Anke wat haar al heel blij heeft gemaakt vandaag.
Ze antwoordde:"De geur van koffie, daar word ik blij van."
Maar waarom? "Omdat ik dat heel lekker vind ruiken." 
Wij vroegen ook nog of ze gisteren iets had ervaren waar ze heel gelukkig van werd. "Ik kwam net op kot, de eerste keer dat ik hier op kot zit, en ik doe mijn raam open en ik zie mijn twee vriendinnen beneden staan zwaaien en roepen: "JA, WE ZIJN ER!!!" Dus daar werd ik ook heel blij van. Vriendschap is immers heel belangrijk. Zeker wanneer je in een nieuwe stad terechtkomt."

Ook aan een andere studente vroegen we wat haar gelukkig maakte. 
" Mijn vriend was terug van vakantie, hij is vandaag komen slapen. Voor de rest heb ik goed ontbeten en dat maakt mij ook blij."
Wat heb jij dan gegeten deze morgen? "Ik heb muesli gegeten met yoghurt en verse blauwe besjes." Denk je dat er vandaag jou nog iets gelukkig gaat maken? "Ik ga nog wel veel eten vandaag en voor de rest heb ik nog niet veel plannen."

 

Na een tijdje kwamen we een studente tegen die in Leuven haar masteropleiding volgt. "Ik heb mezelf deze ochtend een cadeautje gegeven. Ik ben parfum gaan halen omdat ik geslaagd ben en nu mijn bachelordiploma in de psychologie heb behaald. Nu kan ik aan mijn masteropleiding starten!"




Merel zijn we ook tegen gekomen: "Dat het niet regende toen ik naar de les moest fietsen maakte me gelukkig. Ik ben ook net inkopen gaan doen want vanavond komt mijn vriendje eten. Wij gaan samen koken." Wat ga je maken? "Puree, hij eet vlees en ik niet. Ik houd het daarom bij worteltjes en boontjes. "Wat heeft jou overtuigd om vegetariër te worden? "Twee jaar geleden was ik op reis in China. Daar was ik ziek geworden van het eten daar. Van vlees enzo... Dus dan ben ik gestopt met vlees eten. En ook gewoon voor de dieren en het milieu." 

Toen kwamen we Rein tegen. "Opstaan met een zonnetje en dan naar Leuven komen terwijl de stad nog aan het ontwaken is, heerlijk!" Toen vroegen we wat hij vandaag nog allemaal ging doen, zei hij: "Ik ga zoals veel mensen nog werken vandaag." En wat is uw job precies? "Ik ben kok en heb een paar restaurants zoals Pasta Porte 
in de Diestsestraat en een restaurantje aan de Dijle." 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten